Healthy Ramadan Tips #4 – Conseils quotidiens – نصائح يومية لشهر رمضان

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Are you ready for one month of english-french-arabic daily tips in order to get prepared for your healthiest Ramadan? Let’s go for day four!

Today I show you the basic low carb and high fat meal you can have during Ramadan, weither it is for Sahur or iftar.
Protein (animal or vegan substitute) once or twice the size of the palm of your hand
1 handful healthy fats
1 or 2 tablespoons additional fats for cooking or seasoning
Vegetables at will
Carbs : the size of the portion depends on your profile and goals.
Caution ! Be aware that this is a basic meal and that you have to adjust the portions to your personal situation and your body’s reaction. If you want to have more information regarding the macros, the daily carbs portions and which food are to be included or avoided for each category, it’s in my Healthy Ramadan Blueprint program.


Aujourd’hui je vous présente l’assiette type de l’alimentation low carb que je vous conseille durant le mois de Ramadan (mais pas que !), cela vaut pour le sahur aussi bien que l’iftar.
Protéines (animales ou substitut pour les végétariens) 1 à 2 fois la paume de la main
1 poignée de bonnes graisses
1 à 2 c. à soupe de matières grasses additionnelles pour la cuisson ou l’assaisonnement
Légumes à volonté
La portion de glucides propres en fonction de votre profil et de vos objectifs.
Attention ! Il s’agit d’une assiette type qui sert de point de départ mais qui doit ensuite être adaptée à chaque individu. Dans le programme Vivre Ramadan sainement je vous donne toutes les informations concernant le calcul des macros-nutriments, la portion quotidienne de glucides, le choix précis des aliments dans chaque catégorie.


اليوم أوريكم الوجبة الأساسية التي يمكنكم تناولها خلال رمضان في السحور والإفطار.
البروتين (حيواني أو نباتي بديلا): مرة أو مرتان حجم كف اليد.
حفنة من الدهون الصحية
ا أو ٢ ملعقة طعام كبيرة من الدهون للطهي أو التوابل
الخضروات (لا حد)
الكربوهيدرات: حجم الجزء يعتمد على الوضع الشخصي والأهداف
هذه وجبة أساسية ولا بد من ضبط الأجزاء لحالتكم الشخصية. ستجدون المزيد من المعلومات حول المغذيات، وأجزاء الكربوهيدرات اليومية، وخيارات الطعام الجيدة في كتابي Healthy Ramadan Blueprint

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